Satu Bukti Lagi Abuya adalah Al Fata At Tamimi Penyiap Tapak Daulah Al Mahdi

Satu Bukti Lagi Abuya adalah Al Fata At Tamimi, Penyiap Tapak Daulah Al Mahdi

1400 tahun yang lalu, Rasulullah SAW telah bersabda:
Telah mengeluarkan Tabrani dalam Al Ausat, dari Ibnu Umar bahwa Nabi SAW telah mengambil tangan Ali dan bersabda : “Akan keluar dari sulbi ini pemuda yag memenuhi dunia dengan keadilan (Imam Mahdi). Bilamana kamu melihat yang demikian itu, maka wajib kamu mencari Pemuda dari Bani Tamim (Al Fata At Tamimi), dia datang dari sebelah Timur dan dia adalah pemegang panji-panji Al Mahdi”.

Tanda-tanda kedatangan Imam Mahdi sudah begitu nyata. Para pecinta kebenaran yang merindukan kedatangan Imam Mahdi dan berharap dapat menjadi pengikutnya sudah mulai mencari sosok AL FATA AT TAMIMI.
Yang terbaru adalah berita yang cukup mengejutkan dengan kedatangan dua orang Syeikh Tareqat Tijaniah dari Sudan yang mengaku mendapat isyarat dari Rasulullah SAW bahwa AL FATA AT TAMIMI yang dimaksud hadis adalah Abuya Syeikh Imam Ashaari Muhammad At Tamimi.
Ketika berjumpa dengan Abuya mereka berdua memberikan ucapan sebagai berikut:
UCAPAN
Semua yang dikasihi, semua yang dimuliakan, kami ingin menyampaikan rasa hormat, rasa dari lubuk hati kami pada Abuya, satu penghormatan yang layak kepada keperibadian Abuya yang sangat menonjol. Kami sangat berbahagia dengan pertemuan yang kami impi-impikan ini. Bertemu Mursyid yaitu bertemu Abuya merupakan satu rahasia besar yang berlaku kepada kami. Walaupun tadi sebagian telah kami beritahukan sebab kedatangan kami, itu hanya sebab lahiriahnya. Sebenarnya, sebab kedatangan kami ke sini adalah untuk bertemu Abuya yang kami pernah bermimpi melihat satu wajah yang orang itu jauh dari kami tetapi kami diberitahu bahwa akan bertemu dengannya satu hari nanti. Dan bila sampai ke sini dan melihat gambar Abuya maka kami yakin inilah orang yang telah kami lihat sebelumnya di dalam mimpi kami.
Oleh sebab itu kami dari awal minta untuk bertemu dengan Abuya. Bila kami lihat gambar itu, sebenarnya masih timbul keraguan pada kami apakah ini gambarnya. Tetapi, pada malam berikutnya kami bermimpi bahwa Abuya datang kepada kami memegang tangan saya dan memberitahu janganlah ragu-ragu, sayalah orangnya yang kamu cari selama ini yang hendak kamu temui itu dan datanglah kepada saya, berbaiahlah kepada saya.
Dan sebab itulah hari ini adalah satu hari yang besar baginya ( sahabat saya ) di mana beliau datang sebelum ini beberapa kali ke bandar ini untuk mencari Abuya tetapi malam inilah Allah izinkan untuk berlaku pertemuan ini. Maka insyaAllah selepas ini kami akan menjadi duta-duta yang sangat setia terhadap perjuangan ini bukan saja di Sudan tapi diseluruh Afrika karena inilah perjuangan Rasulullah SAW. Seterusnya saya ingin memberi peluang kepada saudara saya pula untuk bercakap sedikit.
Wahai Abuya, saya minta kepada semua jamaah yang hadir pada malam ini untuk menyebut Alhamdulillahirabbilalamin 3X. Allah telah memberitahu di dalam Al Quran sekiranya kamu bersyukur kamu akan ditambah, sekiranya kamu kufur azab Ku adalah amat pedih. Maka kita berlindung dengan Allah dari kufur dengan nikmat dan kita memuja-muja Allah karena adanya Abuya di hadapan kita.
Majlis ini menunjukkan bahwa Allah telah menerima semua amalan Abuya dengan dalil daripada firman Allah…katakanlah, berbuatlah, Allah dan Rasul akan melihat perbuatan kamu.
Kami datang dari Sudan. Apakah seseorang dari kamu di dalam majlis ini telah menghubungi kami melalui telepon ataupun menulis surat kepada kami? Tetapi Abuya yang telah ‘menelepon’ kami dengan roh. Dia mempunyai satu ‘telepon’ yang khusus dan telepon itu adalah dari rohnya. Moga-moga Allah memeliharanya dan ‘telepon’ itulah yang menghubungi kami, menghubungi roh-roh kami di Sudan.
Berapa banyak orang-orang yang sebenarnya dekat tetapi berada jauh dan berapa banyak pula orang yang jauh tetapi dekat. Bila kamu membaca Quran kamu akan berjumpa ayat yang mengatakan orang yang menyeru akan menyeru dua kali. Ayat itu akan berulang. Allah menyebut suatu hari ada seorang penyeru akan menyeru dari tempat yang jauh dan satu tempat lain seorang penyeru akan menyeru dari tempat yang dekat.
Tetapi panggilan itu adalah panggilah roh kepada roh. Kata-kata itu apabila terbit dari lidah ia hanya akan masuk ke telinga tapi kata-kata yang keluar dari roh akan langsung menuju kepada roh.
Dan Abuya sedang berada di hadapan kita pada hari ini, dialah Syuaib bin Soleh, Al Fata At Tamimi dan dialah orang Al Mahdi, tangan kanannya. Dialah yang membersihkan jiwa-jiwa dari kotoran dan najis-najis. Rasulullah SAW bersabda bahwa Allah akan mengutus seorang mujadid di setiap awal kurun maka datanglah walaupun merangkak di atas salju. Maka saya bersyukur kepada Allah swt, saya dan sepupu saya sangat bersyukur.
Keluarga ini mempunyai murid dan pengikut yang banyak di Afrika. Sepupu saya datang ke sini untuk merawat seorang rakyat Malaysia yang memanggil dia merawat anaknya karena dia dan keluarga di sana terkenal ahli mengobati penyakit-penyakit ganjil dan sihir. Maka Allah telah menganugerahkan kami pertemuan dengan Mursyid. Pada hari kami sampai untuk mengunjungi bandar ini ketika Abuya sampai dengan bas.
Ketika kami balik malam itu ke rumah seolah-olah ada seseorang telah membangunkan saya di waktu malam. Saya tidak dapat melihat jasad orang yang membangunkan saya tapi tidak syak lagi bahwa dia adalah Abuya. Dan dia telah mengilhamkan ke dalam pikiran saya satu sajak dan inilah sajaknya. Kalau Abuya membenarkan saya membaca sajak ini.
Dengan nama Allah yang Maha Pemurah dan lagi Maha Penyayang dan selawat dan salam kepada Rasulullah SAW.
Sajak ini, qasidah ini baru saja turun kepada seorang wali yang bertaraf
mujadid, orang kanan Imam Mahdi, Syuaib bin Soleh, Al Fata at Tamimi,
Orang yang membebaskan kemanusiaan, dari ikatan-ikatan syirik terhadap
Allah di zaman ini, maka saya katakan bergembiralah kamu berita
gembira, busyro kepada kamu wahai manusia. Telah datang seseorang yang
cahayanya memenuhi bumi ini, Satu cahaya dari Tuhan yang sangat mulia,
besarnya kemuliaan Tuhan, Tuhan menjadikan seluruh makhluk-makhluk dan yang menciptakan bumi ini. Dia adalah orang yang telah diisyaratkan oleh Rasulullah SAW mengenai kelahirannya sebagai matahari yang terang, Dan seorang yang akan membedakan ( haq & batil), dan sebagai Ghaus dan sebagai hujan rahmat kepada seluruh kemanusiaan. Cahaya kepada hati dan kemeriahan kepada jasad-jasad.
Dan dialah al Fatta at Tamimi dari keturunan Bani Hashim. Di tapak tangannya ada satu rahasia dan dialah Syuaib bin Soleh yang akan mengalahkan asSufiani.
Maka, wahai Tuan, hamba kepada Tuhan yang Maha Terpuji. Seorang imam yang sempurna tidak ada dua bagi kamu. Maka kelahirannya yang menceriakan itu maka bergembiralah dengannya, kejadiannya dan akhlaknya.
Wahai orang kanan Imam Mahdi, Maka syirik itu dan jahil itu telah dapat ditumpas di zamannya. Dan Baitul Maqdis itu akan dapat dibebaskan ditangannya. Yaitu Abuya, saya maksudkan dialah Abuya. Yang bertaraf mujadid yang merupakan cahaya kepada mata, cahaya pada pagi dan petang. Urusannya itu adalah merupakan satu penjagaan dari Tuhan. Yang Tuhan tidak akan padamkan, yang tidak dapat dipadamkan oleh usaha-usaha orang yang hasad dengki, juga lidah-lidah yang tidak benar. Berbahagialah, mendapat kemenanganlah orang-orang yang mendatanginya yang mengambil panduan darinya. Allah telah berselawat kepada Rasulullah dan ahli keluarganya, semuanya diampunkan. Maka dengan ini kami berharap Abuya menerima kami, menerima baiah kami ini dengan hati dan rohnya. Dan bermula dari hari ini kami akan mulai menghubungi keluarga kami dan jemaah kami disana, mereka juga berkumpul dan kami akan memberitahu mereka.
Pengikut-pengikut disana di Sudan, Ghana, Zambia, Senegal dan seluruh Negara Afrika dan kami bersama dengan kamu dan kami berdoa Allah menambah kesehatan kepada Abuya dan akan menghiburkan kita dengan kesehatan dan keberadaanya dan insyaAllah jemaah ini akan kehadapan. Siapa yang tidak menyertainya ketika ini akan datang satu hari nanti mereka akan menyesal dan kedatangan kami ke sini merupakan dalil benarnya perjuangan ini.

Leave a comment